Wchodzi klient: wstajemy

Pani Elżbieta Nowak napisała: Prowadzę biuro rachunkowe i od jakiegoś czasu drażni mnie pewna sytuacja. W zasadzie pracują u mnie młode kobiety, chociaż przedział wieku jest od 50 do 22 lat). Pracuje u mnie również mój siostrzeniec. Ma 33 lata. Jest po studiach. to mądry i inteligentny człowiek. Jednak kilkakrotnie zauważyłam, ze rozmawiając z klientem biura, wiekowo starszym od niego o 15, 20 i więcej lat siedzi na krześle, gdy moim zdaniem powinien tą rozmowę, trwającą czasem kilka, czy kilkanaście minut, prowadzić na stojąco. Zwróciłam mu uwagę, ale strasznie się zdziwił, że nie wie o co mi chodzi. Proszę więc o opinię, jak powinno się postąpić w tej sytuacji?

Gdy wchodzi klient (niezależnie od płci i wieku) do naszego pokoju zawsze wstajemy. Prosimy go o zajęcie miejsca i gdy usiądzie siadamy. Jeżeli nie ma drugiego krzesła trzeba go wstawić. Jeżeli to jest niemożliwe prowadzimy rozmowę na stojąco. Siadamy tylko na ten czas, gdy coś zapisujemy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Etykieta biznesu (nstytucji). Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

