Jak reagować na niewłaściwe zachowania personelu sklepu

Pan Łukasz napisał: Panie doktorze, jak pogodzić zasadę savoir-vivre’u mówiącą, że nie powinno się nikomu sprawiać przykrości, z chęcią korygowania niewłaściwych zachowań z jakimi spotykamy się w życiu codziennym? Bo chyba każdy z nas doświadcza na co dzień braku dobrych manier w naszym społeczeństwie. Mnie na przykład irytują kasjerki w sklepie, w którym regularnie robię zakupy. Otóż owe panie mają zwyczaj prowadzenia rozmów między sobą w obecności klientów. Oczywiście o sprawach prywatnych. „Wiesz, że u Kazika była w sobotę zarąbista impreza? – mówi młoda dama kasując moje produkty. „Wiem, wiem Aneta mi gadała wczoraj” – odpowiada druga kasjerka, a ja i stojący za mną w kolejce klienci chcąc nie chcąc musimy się temu wszystkiemu przysłuchiwać. Kiedyś postanowiłem udać, że przez roztargnienie uznaję, iż obsługująca mnie pani zwraca się do mnie i zapytałem: „Jakiego Kazika?” Kasjerka zrobiła urażoną minę i odpowiedziała, że mówi do koleżanki, a nie do mnie. Nic nie wskórałem i wesołe rozmowy przy kasach toczą się w moim sklepie nadal, traktowani jak powietrze klienci muszą się im przysłuchiwać, a ja się zastanawiam czy to przypadkiem nie przeszkadza tylko takim dziwakom jak ja…

Pisałem już o tym kilkakrotnie. Nie mamy prawa pouczać. Takie prawo ma w tym wypadku kierownik sklepu i do niego się zwracamy.

Oczywiście jeżeli niewłaściwe zachowanie nas dotyka w taki sposób, że trudno nam „uciec” reagujemy, ale grzecznie – w postaci prośby (np. głośna rozmowa przez telefon w przedziale kolejowym, a konduktor się nie pojawia).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Savoir vivre na co dzień. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Jak reagować na niewłaściwe zachowania personelu sklepu

  1. Alus pisze:

    Ja w takich sytuacjach skreślam dany sklep z listy miejsc, w których bywam. Co prawda w okolicy mam już sporo sklepów z tego powodu skreślonych, ale „do Bydgoszczy będę jeździł a tu nie będę kupował”. Po prostu pewne rzeczy są nieakceptowalne i tyle.

Skomentuj

