Bez rajstop kobieta często wygląda niechlujnie (albo nieestetycznie)

Pani Lucyna napisała: Odniosę się tylko do rajstop. Uważam, że katowanie się rajstopami jednak służy estetyce. Dziś szłam za panią w eleganckiej żakardowej sukience. Bez rajstop. Sukienka przepiękna, a nogi, no cóż. Gdyby miała rajstopy, prezentowałaby się od stóp do głów elegancko, a tak wyglądała niekompletnie i niechlujnie.

Podpisuję się pod tym tekstem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „Bez rajstop kobieta często wygląda niechlujnie (albo nieestetycznie)

  1. AleksandraP pisze:

    Też uważam, że noga w rajstopie wygląda o niebo lepiej – ja się czuję w wiele bardziej komfortowo w rajstopach. I męczę się mimo upałów w sytuacjach bardziej niż domowych, ale moja mama np. tak jak Pańska małżonka kategorycznie odmawia noszenia rajstop przy temperaturze powyżej ok 20C.Być może mnie też się kiedyś odmienią odczucia temperaturowe.
    Może to dziwne, ale bez rajstop czuję się wśród obcych ludzi… naga… . Niekompletnie ubrana. Dokładnie to samo uczucie towarzysz mi kiedy miałabym mieć rozpuszczone (choć w części nie upięte) włosy. Dlatego kiedy jest naprawdę gorąco, a ja mam ochotę na spódnicę lub sukienkę, wybieram taką do ziemi. To taki mój kompromis.

  2. Yennefer pisze:

    Estetyka to musi być zachowana zawsze i wszędzie jeśli jesteśmy tacy idealni, a często ogranicza się do tego co widać. Rajstopy na nogach, a już po zdjęciu pantofla klęska…Czemu mają służyć rajstopy? Szczególnie w upał? Może jedynie tuszowaniu niedoskonałości i zaniedbań? Opięta lub przyklejająca się do ciała sukienka, szczególnie jeśli jest to ciało jest nietrenowane (bo siłownia to nie jest sport dla ludzi savoir vivere no i nie ma nikogo kto podałby szklankę wody)…. Rajstopy ukryją nie tylko nadmiar tkanki ale też niedoskonałości skóry i niedoskonałości tego co tak odległe od głowy, wymuszą pełne obuwie….
    Czasem mam wrażenie, że nie ten blog jest absurdalny. Gdyby nie ten wpis o szklance na treningu nie byłabym tak zgryźliwa odnośnie rajstop, jestem konserwatywna w wielu sprawach (rajstop też). Pan Doktor z pewnością nie uprawia sportu? A tak przy okazji, szkoda, że nie otrzymałam odwiedzi na maila sprzed prawie trzech lat. Pozdrawiam serdecznie Yennefer.

  3. Pani Yennefer: proszę przypomnieć pytanie.

    A poza tym:
    Tak jak napisałem unika się gołych nóg, bo to znak zwierzęcości i ludowości.

    Kobiety z klasy średniej zawsze rozpoznawało się po tym, z nie miały gołych nóg, a na głowie miały kapelusze.

  4. Yennefe pisze:

    Szanowny Panie Doktorze, pytanie zostało przesłane poza komentarzami do blogowych wpisów. Obawiam się, że nie jest już ważne bo z Pańskiej rady nie miałabym czasu skorzystać, jednak jeżeli życzy Pan je poznać to napiszę, oczywiście prywatnie bo było w delikatnej dla mnie sprawie. Mam nadzieję, że rastopowy sarkazm został zauważony…..

  5. Pani Aleksandrze P.: Popieram.

  6. ag pisze:

    Wszystko zalezy od klimatu. U mnie czesto jest ponad 30 stopni w cieniu (ponad 40 w sloncu), wiec o rajstopach nie ma mowy. W takich sytuacjach nigdy nie pokazuje palcow u nog.

  7. ag pisze:

    Obecna krolowa Hiszpanii Letycja nie zawsze nosi rajstopy. Czesto wystepuje w sandalach i ma pomalowane paznokcie u nog na czerwono.

  8. Telima pisze:

    Noszę z konieczności codziennie podkolanówki 140 den, gdybym chciała rajstopy to też takie. Od czasu do czasu 70 den. Da się nawet w ciepłych krajach w lecie. Sprawdzone.

Skomentuj

