Warto przeczytać: wpis Pani Telimy

Noszę z konieczności codziennie podkolanówki 140 den, gdybym chciała rajstopy to też takie. Od czasu do czasu 70 den. Da się nawet w ciepłych krajach w lecie. Sprawdzone.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Być damą. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Warto przeczytać: wpis Pani Telimy

  1. ona pisze:

    Jak sv odnosi się do koloru tak grubych rajstop? Jeszcze nie spotkałam cielistych o tej grubości wyglądających dobrze, czarne latem i w oficjalnych sytuacjach także nie są zbyt dobrym rozwiązaniem.

    Pragnę też zauważyć, że odczuwanie temperatury jest bardzo subiektywne. Sama muszę nosić grube rajstopy nawet latem (stąd moje pytanie o kolor), wiem jednak, że stanowię w tej kwestii wyjątek.

  2. Pani podpisującej się jako „ona”: w sytuacjach oficjalnych i w pracy powinny być cieliste.

  3. Telima pisze:

    Zaskoczona jestem, że ten wpis tak zawisł. BTW Źle znoszę upały i do zeszłego roku nie wyobrażałam sobie nie chodzić w sandałach. To nie znaczy, że nie jest to dyskomfort – np. skóra mnie swędzi mimo nawilżania. Cieliste noszę, czarne tylko rajstopy w zimie. Kiedyś już zadałam Panu pytanie o tę grubość rajstop, bo wg etykiety się do pracy takie nie nadają. Są różne odcienie beżu. Wygląd to też mocno kwestia splotu. Czeskie 70 den są całkiem ładne, gładziutkie. Veery z kolei dość przewiewne, bo mają splot jak plastry miodu.

  4. Pani Telimie: Czegoć chyba nie zrozumiałem. Na tych wszystkich „den” się nie znam. Chyba będę musiał ten problem przestudiować.

  5. Azalia pisze:

    den to grubość rajstop. Już 70 den to rajstopy bardzo grube, przez 140 den chyba nie widać nawet poparzeń III stopnia.

  6. ona pisze:

    W bardzo dużym uproszczeniu, den to grubość. Im wyższa liczba, tym rajstopy są grubsze i mniej przejrzyste. Skala rozpoczyna się od 3 (bardzo cienkie, niemal przezroczyste rajstopy) do nawet 200. Cienkie, przejrzyste rajstopy zalecane przez etykietę (do pracy i w sytuacjach oficjalnych) mają den w okolicach 3-20, wspomniane 70 to bardzo grube, kryjące rajstopy.

    Stąd też moje wcześniejsze pytanie. Nigdy nie słyszałam, by etykieta dopuszczała noszenie tak grubych rajstop w sytuacjach oficjalnych bądź do pracy, spotkałam się nawet z zaleceniami, że w przypadku braku możliwości noszenia tych zalecanych (20 den) lepiej jest założyć spodnie.

Skomentuj

