Czy kobieta może nosić eleganckie spodnie?

Panna Ania napisała: Noszenie spódnic i sukienek trzeba propagować. Niestety często spotykałam się z opinią, że jest to „strojenie się”, a nie ubiór codzienny. Według savoir-vivre spodnie są odzieniem męskim, a spódnice damskim, tak? A jak się savoir-vivre zapatruje na spodnie eleganckie u kobiet? Nie dżinsy, tylko np. http://dotti.pl/42871-thickbox_default/eleganckie-bezowe-spodnie-damskie-sd07.jpg

Oczywiście, że eleganckie spodnie są w wielu sytuacjach dopuszczalne. Te najlepsze podręczniki mówią jednak, w tych rozdziałach, które dotyczą przyjęć, raczej o spodnium (im mniej te spodnie przypominają spodnie tym lepiej) i mówią o tym, ze to odważne, awangardowe i ryzykowne.
Nie należy też ich nadużywać. Podręczniki etykiety biznesu przypominają, że kobiety w spodniach traktowane są przez ponad 70% osób jako „mało kompetentne”. Można też dodać, że wygląda to jakby chciały pod każdym względem dorównać mężczyznom (również w wyglądzie). W dalszym ciągu wiele osób spodnie u kobiety irytują (jak w wypadku Szydło).
Styliści, jak np. Kendal Farr, radzą, by kobieta nie zakładała spodni częściej niż co drugi dzień. Inaczej traci swój wdzięk i zaczyna chodzić jak mężczyzna i przyjmować męskie postawy ciała.

P.S. Ucieszyło mnie, że ktoś jeszcze używa tytułu „panna”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ubiór. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Czy kobieta może nosić eleganckie spodnie?

  1. Bartosz pisze:

    Panie Doktorze,

    pewna kwestia nie daje mi spokoju i niesamowicie mi doskwiera, boli. Chodzi o relacje z moim ojcem chrzestnym, których praktycznie nie ma. Ostatni raz widzieliśmy się podczas przyjęcia z okazji mojej pierwszej komunii świętej. Dodam, że mieszkamy w tym samym mieście. Nie widujemy się, nie rozmawiamy, nie telefonujemy do siebie, nie piszemy listów. Nie ma żadnych kontaktów. Sprawia mi to przykrość. Podejrzewam, że niestety sprawy zaszły tak daleko, że nie byłbym w stanie rozpoznać mojego ojca chrzestnego, przechodząc obok niego na ulicy. Może przesadzam z tym, że aż tak bardzo mi to przeszkadza? Mam teraz 17 lat, czyli nie widziałem go od około 8 lat! Sytuacja nie wydaje mi się normalna ani właściwa. Stąd wynika szereg moich wątpliwości.
    Kto zawinił, przez którą stronę tą sytuacja wyniknęła? W jaki sposób można odnowić kontakty i z czyjej strony powinien wyjść pierwszy krok? Czy powinienem czekać, czy może podjąć inicjatywę? Możliwe, że ojciec chrzestny nie chce utrzymywać kontaktów jakichkolwiek? Jeśli tak, to czy wypada odnawiać relację?

    Bardzo proszę o odpowiedź, z góry dziękuję i pozdrawiam,

    Bartosz

  2. Panna pisze:

    Dziękuję za odpowiedź. A jaka jest optymalna długość spódnicy?

Skomentuj

