Jak pokonać zazdrość?

Pani Marianna: Mam pytanie do Pana Doktora odnośnie zazdrości. Jestem zaprzyjaźniona z pewnym małżeństwem od lat. Często przy różnych wspólnych okazjach rozmawiam z mężem w tej rodzinie na tematy duchowe i religijne. Jesteśmy ludźmi poważnymi, w średnim wieku i nie ma tu żadnej frywolności. Zauważyłam od pewnego czasu i domyśliłam się, że żona jest zazdrosna. Daje mi do zrozumienia w rozmowie, „och jak to mój kochany mąż mnie zabiera na wycieczki”, z pewna przesadą w głosie. Jest mi przykro i czuje się urażona, mam ochotę ochłodzić stosunki . Zazdrość to przecież takie niskie uczucie. Nie dałam przecież żadnego powodu. Jak mam się zachować?

Zazdrość jest często uczuciem irracjonalnym nad którym ludzie (tak kobiety jak i mężczyźni) nie panują. Tutaj powodem może być fakt, że mąż rozmawia z panią o kwestiach duchowych i religijnych a z żona nie.
Moja rada byłaby taka: w duchu się uśmiać, ale w praktyce przez jakiś czas unia,kc dłuższych rozmów z mężem, szczególnie na tematy religijne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Savoir vivre na co dzień. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

