Jak mamy wyładowywać złość? Część II

Przypomniałem sobie opowieść jednego ze znajomych, który gościł kilka lat w Japonii. Twierdził on, że Japończycy, którzy jako ludzie wysokiej kultury ukrywają skrzętnie emocje wyładowują złość w specjalnych pokojach w swoich domach. Idzie taki Japończyk z żoną do takiego pokoju, w którym nie ma żadnych mebli, a tylko dziesiątki miękkich poduszek i zaczynają się obrzucać i uderzać tymi poduszkami. Nikt ich oczywiście przy tym nie widzi.

Może należy naśladować Japończyków?

Ten wpis został opublikowany w kategorii Klasa średnia, Komunikacja, Savoir vivre na co dzień. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Jak mamy wyładowywać złość? Część II

  1. Telima pisze:

    Jeśli tylko rzucają poduszkami, a nie rozmawiają, nie ma to sensu. Tzn. ma chwilowy. Jakby Pan to powiedział – zwierzęcy sposób wyładowania agresji. Ludzie mówią o tym, co ich złości osobom, z którymi mają ważne relacje.

  2. Oczarowana pisze:

    Czasami wstawia Pan zdjęcia, urywki ze swojego prywatnego życia- z wakacji, rocznicy ślubu itp. Chciałam podsunąć panu pomysł, który mi osobiście wydaje się być bardzo ciekawy i mogłyby być z niego cykl postów. Chodzi mi o codzienność człowieka savoir vivre, a konkretnie- Pańską codzienność. Chciałabym by opisał Pan różne sytuacje ze swojego życia codziennego, po których poznać można człowieka savoir vivre. Np. kiedyś pisał Pan o ilości porcelany, którą zużywa para podczas śniadania w hotelu, ale jestem ciekawa, jak wygląda Pańskie codzienne śniadanie? Różne zwyczaje które macie w domu, może jakieś zdjęcia wnętrz? Bardzo mnie to ciekawi.

  3. Pani Oczarowanej: Przygotowałem specjalnie dla Pani serię zdjęć z naszych wakacyjnych śniadań, obiadów i przyjęć na dwie osoby. Coś wrzucę na blog w piątek.

  4. Oczarowana pisze:

    Dziękuję bardzo, nie mogę doczekać się piątku! Często czytam Pańskie stare wpisy. W 2011 roku pisał Pan o tym, że „musi” napisać coś o renomowanych wodach. Chętnie dowiem się więcej na ten temat. Pozdrawiam serdecznie, wierna czytelniczka.

  5. Pani Telimie: Ta opowieść o poduszkach to był tylko przykład jak można wyładować emocje. Ja tego nie polecam. Savoir vivre mówi: „emocje nigdy nie są na pokaz”.
    .

  6. Pani Oczarowanej: obiecałem Pani coś w piątek. Nie dam rady. Przepraszam.

Skomentuj

