Problem „skunksów”

Pani Jola napisała: Czy jest jakiś sposób, aby zwrócić uwagę teściom, że brzydko pachną? Niestety nie mają w zwyczaju używać dezodorantu i gdy się spocą, robi się bardzo nieprzyjemnie. Większy problem jest z teściową, nie wiem co mam zrobić, zwłaszcza, gdy spędzamy razem kilka dni. Mąż czuje problem, ale nie wie, jak moglibyśmy to rozwiązać. Myślałam o tym, żeby kupić na jakąś okazję m.in. antyperspirant, myśli Pan, że to mogłoby przejść, jeśli chodzi o kulturalne zwrócenie uwagi?

To jest jeden z najtrudniejszych problemów. Napisałem w tym roku książkę pt. „Protokół dyplomatyczny w administracji publicznej”, w której podjąłem wszystkie (mam nadzieję) problemy instytucji, opierając się w znacznej mierze na światowej literaturze. W literaturze tej nazywa się to „problem skunksa”. Rad jest tam wiele, ale większość z nich niewiele pomoże, bo są to bardzo delikatne aluzje.
Ostatecznie (gdy „skunks” twardo się trzyma) wybrałem takie rozwiązanie: szef wzywa pracownika „skunksa” i mówi mu: „Klienci skarżą się na zapach, który wydzielasz. Nie wiem o co chodzi, ale zrób z tym coś”.
Gorzej jest z teściami. Jeśli już to niech uwagi na ten temat robi ich syn. Może to być problem zdrowotny (np. coś z nerkami). W każdym razie można szukać wsparcia w lekarzu. Można tez poprosić o interwencję ich matkę (jeżeli jeszcze żyje).
Ludzie są różni i mają różny stopień wrażliwości. To trzeba brać pod uwagę. Jeśli teściowie łatwo się obrażają jest poważny kłopot. Efektem jakichkolwiek uwaga może być tylko śmiertelna” obraza.

A tak przy okazji oto moja nowa książka.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Savoir vivre na co dzień. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Problem „skunksów”

  1. Romek pisze:

    Chciałbym zapytać, jak zdefiniowałby Pan „gentlemana”. Czy to, mówiąc w skrócie, „mężczyzna ze świata s-v”? Czy też jest to mężczyzna, który ma nienaganne maniery, ale niekoniecznie dąży do innych ideałów opisywanych na Pana blogu (np. nie dba o ubiór, miejsca, w których jada, osoby, z którymi spędza czas, nie dąży do szlachetności w każdym aspekcie życia).

  2. Romek pisze:

    Panie Doktorze, czy uda się Panu zareagować na mój komentarz dot. gentlemanów?

Skomentuj

